Checking or savings account -- Opening an account -- Complaint #7096651
Complaint Overview
Complaint ID: 7096651
Company: Jpmorgan Chase & Co.
Product: Checking or savings account
Sub-Product: CD (Certificate of Deposit)
Issue: Opening an account
Sub-Issue: Didn't receive terms that were advertised
State: California
ZIP Code: 90731
Date Received: 2023-06-09T12:00:00-05:00
Date Sent to Company: 2023-06-09T12:00:00-05:00
Company Response: Closed with monetary relief
Timely Response: Yes
Consumer Disputed: N/A
Submitted Via: Web
Consumer Narrative
We ( XXXX and XXXX XXXX ) went to Chase Bank to open a CD account -- 4 % for 3 months -- on XX/XX/2023. We do not drive. Our daughter drove us. She helps us with our daily tasks and needs. Chase is our bank ; they had a good interest rate ; so we decided to stay with Chase, even though many banks have similar terms. We went to the XXXX XXXX, CA Branch on XXXX and XXXX XXXX to open the new CD. We THOUGHT we opened the account on XX/XX/2023. We were told at that meeting that the branch employee 's printer was not working, so she could not provide us with the paperwork. We did not consider that there was or would be a potential problem with opening the account, so we asked if we would see the account online. The branch employee said yes, so we left without the paperwork confirming the new account. When the CD rolled over -- on XX/XX/2023 -- to a lower interest rate and a 74-day term ( as opposed to 3 months ), we started to investigate. It turns out that -- for a reason unknown to us -- the account wasn't opened until XX/XX/2023, depriving us of significant interest on the cash in the account. It appears that either a mistake or fraud occurred when we thought the account was opened on XX/XX/2023. So we made a new appointment. On XX/XX/2023, we talked to the branch manager and employees to investigate why the account was opened 15 days after our in-person appointment to open the CD. The branch employees claimed it was a mistake and that it would be corrected. On XX/XX/2023, we also talked by phone with the branch manager at another Chase branch in XXXX XXXX XXXX, CA because we no longer trust the employees at the XXXX XXXX XXXX. He investigated and also said it was a mistake by the branch employee. To date, even though both branch managers said the mistake would be corrected, nothing has changed in our account. It has been over two weeks. The interest that should have been added to the account starting with the date that we scheduled an appointment with the bank and opened the account ( XX/XX/2023 ) is not yet in the account, which amounts to approximately {$2000.00}.
Frequently Asked Questions
What is Complaint #7096651 about?
Complaint #7096651 was filed against Jpmorgan Chase & Co. regarding Checking or savings account specifically about Opening an account. It was received by the CFPB on 2023-06-09T12:00:00-05:00.
How did Jpmorgan Chase & Co. respond to this complaint?
The company responded with: "Closed with monetary relief". The response was timely.
What is the risk level of this complaint?
See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.
How do I file a similar complaint?
You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Checking or savings account) and describe your issue in detail.
Can I see other complaints against Jpmorgan Chase & Co.?
Yes, visit the Jpmorgan Chase & Co. company profile at readthecomplaint.com/company/jpmorgan-chase-co to see all complaints, risk scores, and analysis.
Disclaimer
This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.