Credit reporting or other personal consumer reports -- Credit monitoring or identity theft protection services -- Complaint #8118007
Complaint Overview
Complaint ID: 8118007
Company: Wells Fargo & Company
Product: Credit reporting or other personal consumer reports
Sub-Product: Credit reporting
Issue: Credit monitoring or identity theft protection services
Sub-Issue: Billing dispute for services
State: Alabama
ZIP Code: 365XX
Date Received: 2024-01-06T12:00:00-05:00
Date Sent to Company: 2024-01-06T12:00:00-05:00
Company Response: Closed with explanation
Timely Response: Yes
Consumer Disputed: N/A
Submitted Via: Web
Tags: Older American
Consumer Narrative
We received a letter from Wells Fargo in late XX/XX/XXXX. The communication was dated XX/XX/XXXX, from Wells Fargo Customer CareXXXX ( XXXX XXXX XXXX, XXXX, XXXX XXXX ) stating : " During a recent review of our current and former customer accounts, our records indicated that you were enrolled in the Identity Theft Protection- Affinion product. The enrollment began XX/XX/XXXX and ended XX/XX/XXXX. If you feel that the enrollment in this product was not authorized or not warranted by you, please call us within 60 days of the date of this letter so that we may care for any impact this enrollment may have caused. Otherwise, no action is needed. If you have questions regarding enrollment in this product, please call us at XXXX, Monday through Friday, XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX. We accept telecommunications relay service calls. Thank you, Wells Fargo Customer Care '' XXXX XXXX MEMBERSHIP NUMBER XXXX Reference Number XXXX We called the number provided in XX/XX/XXXX. We asked why, if the service were discontinued in XX/XX/XXXX was our Wells Fargo account debited {$15.00} each month through XX/XX/XXXX? We were offered a refund of {$170.00} for " interest and fees ''. We requested refund of the full amount debited from our account over 13 years, ( {$2400.00} ) for a service that no longer existed. This resulted in an agent " graciously '' offering to add {$250.00} additional to our compensation. With each hold and transfer, agents would give first name only and no call back information. It was obvious that this third party did not have authority to reverse the charges against our account. Their resolution was to mail {$420.00} to us along with a letter to initiate litigation. This " Wells Fargo Customer Care '' call center is merely a time consuming buffer to Well Fargo 's responsibility to customer care.
Frequently Asked Questions
What is Complaint #8118007 about?
Complaint #8118007 was filed against Wells Fargo & Company regarding Credit reporting or other personal consumer reports specifically about Credit monitoring or identity theft protection services. It was received by the CFPB on 2024-01-06T12:00:00-05:00.
How did Wells Fargo & Company respond to this complaint?
The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.
What is the risk level of this complaint?
See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.
How do I file a similar complaint?
You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Credit reporting or other personal consumer reports) and describe your issue in detail.
Can I see other complaints against Wells Fargo & Company?
Yes, visit the Wells Fargo & Company company profile at readthecomplaint.com/company/wells-fargo-company to see all complaints, risk scores, and analysis.
Disclaimer
This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.