Checking or savings account -- Problem with a lender or other company charging your account -- Complaint #7489789

Complaint Overview

Complaint ID: 7489789

Company: Truist Financial Corporation

Product: Checking or savings account

Sub-Product: Checking account

Issue: Problem with a lender or other company charging your account

Sub-Issue: Transaction was not authorized

State: Tennessee

ZIP Code: 37334

Date Received: 2023-09-01T12:00:00-05:00

Date Sent to Company: 2023-09-01T12:00:00-05:00

Company Response: Closed with explanation

Timely Response: Yes

Consumer Disputed: N/A

Submitted Via: Web

Consumer Narrative

XX/XX/2023 there were multiple bank reserve charges on our account. We called the bank because our balance went from around {$380.00} to negative - {$150.00} something and were told to let it cycle out and it would be fixed. The following day our account was even worse in the negative at around - {$550.00}. We noticed multiple fraudulent charges on the account. This included an atm withdrawal of {$500.00}, another XXXX atm withdrawals of respectively {$22.00} dollars and {$42.00} dollars. There was also a check that was cashed. A check that shouldve been flagged because of how it looked like multiple pieces of information posted together on a piece of paper. The check was made out to cash express, where we immediately went to the local store to verify it and was told XXXX. That doesnt even look like a check XXXX. Everything the company does is electronic, no paper checks are printed. Immediately I knew our account had been compromised and my husbands information was being used to make fraudulent charges. We called the bank again because still by this time we had received no communication of any sort of a data breach or anything about this supposed bank reserve glitch. When speaking to the bank they denied that was an issue and began reading from her script about how there was a glitch and to let everything play out and it would be fixed. I had to yell at her to tell her theyre allowing fraudulent charges on our account, where she transferred us to that department. The fraud department then tells us there isnt anything they can do until all charges go through. I demand they shut off the atm cards because apparently that never occurred to them. He then tries to sell us the option of having pictures on our new atm cards that theyll be sending out. The bank has yet to hold up their end of the contract we sign when we open an account. Not only did they steal my {$300.00} balance, theyre charging me over draft fees related to their glitch and data breach as well as comprising our personal and financial information. XX/XX/2023 they have yet to resolve anything and are still charges overdraft fees.

Frequently Asked Questions

What is Complaint #7489789 about?

Complaint #7489789 was filed against Truist Financial Corporation regarding Checking or savings account specifically about Problem with a lender or other company charging your account. It was received by the CFPB on 2023-09-01T12:00:00-05:00.

How did Truist Financial Corporation respond to this complaint?

The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.

What is the risk level of this complaint?

See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.

How do I file a similar complaint?

You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Checking or savings account) and describe your issue in detail.

Can I see other complaints against Truist Financial Corporation?

Yes, visit the Truist Financial Corporation company profile at readthecomplaint.com/company/truist-financial-corporation to see all complaints, risk scores, and analysis.

Disclaimer

This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.

Related Pages