Checking or savings account -- Managing an account -- Complaint #7275708
Complaint Overview
Complaint ID: 7275708
Company: Chime Financial INC
Product: Checking or savings account
Sub-Product: Checking account
Issue: Managing an account
Sub-Issue: Problem using a debit or ATM card
State: Michigan
ZIP Code: 48066
Date Received: 2023-07-19T12:00:00-05:00
Date Sent to Company: 2023-07-19T12:00:00-05:00
Company Response: Closed with explanation
Timely Response: Yes
Consumer Disputed: N/A
Submitted Via: Web
Consumer Narrative
I played at XXXX. I deposit a total of {$3000.00}. During those deposit I want to cash out for {$1700.00} the site would not let me. I reached out to a chat rep name XXXX. She stated I could not cash out cause they put a bonus on my play. I explained I never authorized the bonus nor did I use a bonus code. XXXX stayed when they run promotions they automatically add bonus and I could forfeit the bonus but I would also loose all my winnings. I explain this is illegal you never notified me that a bonus was being put on. So I had to wager around {$300.00} which I did I then went to cash out. XXXX add another bonus so you could not cash out again. I called Chime and explained this is a scam you will not be able to cash out they just want you to keep depositing. I want to dispute the charges. That rep put in for unauthorized charges. I explain I did not understand why he was doing that as unauthorized charges. I then got a email from them stating under XXXX XXXX no credit would be given. I called Chime that day spoke to a rep explain based on this XXXX XXXX the XXXX XXXX XXXX filed the dispute wrong. So he told me he fixed it. Yesterday on XXXX XXXX my claim was denied caused it was never changed they still had it under unauthorized. I spoke with XXXX reps the last rep told me he put it in for a rebuttal and fixed the dispute reassign to scam. I explain to them many times if they calls are recorded they would get me telling the XXXX XXXX rep why is he doing unauthorized dispute? I trust chime to put this claim in the right category they are my banking. But they did not. Now my claim is being denied. I was scaled out of this money. If the claim was done right from there rep this matter would of been looked into.
Frequently Asked Questions
What is Complaint #7275708 about?
Complaint #7275708 was filed against Chime Financial INC regarding Checking or savings account specifically about Managing an account. It was received by the CFPB on 2023-07-19T12:00:00-05:00.
How did Chime Financial INC respond to this complaint?
The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.
What is the risk level of this complaint?
See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.
How do I file a similar complaint?
You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Checking or savings account) and describe your issue in detail.
Can I see other complaints against Chime Financial INC?
Yes, visit the Chime Financial INC company profile at readthecomplaint.com/company/chime-financial-inc to see all complaints, risk scores, and analysis.
Disclaimer
This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.