Money transfer, virtual currency, or money service -- Unauthorized transactions or other transaction problem -- Complaint #7248921

Complaint Overview

Complaint ID: 7248921

Company: Block, INC.

Product: Money transfer, virtual currency, or money service

Sub-Product: Mobile or digital wallet

Issue: Unauthorized transactions or other transaction problem

State: California

ZIP Code: 90043

Date Received: 2023-07-13T12:00:00-05:00

Date Sent to Company: 2023-07-13T12:00:00-05:00

Company Response: Closed with explanation

Timely Response: Yes

Consumer Disputed: N/A

Submitted Via: Web

Tags: Older American

Consumer Narrative

I was a victim of fraud via CASHAPP on XXXXXX/XX/XXXX. I filed & complaint and the XXXX amounts the scammers stole from my account via CASHAPP were returned to me by CASHAPP. XX/XX/XXXX - I received XXXX emails from CASHAPP indicating that " XXXX XXXX filed with their bank for the $ XXXX payment you received on XX/XX/XXXX. This payment will be refunded from your account ''. CASHAPP stole from my bank account the following amounts : {$990.00} ; {$880.00} ; {$920.00} ; and {$480.00}. These amounts were never received to my account from XXXX XXXX. XX/XX/XXXX - XXXX XXXX and I were victims of the same scam on XXXX. He is my XXXX We have never exchanged payments between our CASHAPP accounts. XXXX and I have visited his bank and mine on XX/XX/XXXX and XX/XX/XXXX & XXXX has yet to receive the XXXX payments that CASHAPP alleges to have paid him. While these XXXX payments were unjustifiably & inappropriately removed from my XXXX bank account by CASHAPP, XXXX XXXX was prepared to just refund me the payments, however these payments have yet to appear in either his CASHAPP or bank accounts. In both of our accounts, the payments show as " refunding ''. XXXX XXXX and I have, since XX/XX/XXXX repeated contacted CASHAPP via chat, phone & email without resolution. XXXX, the XXXX XXXX XXXX confirms no receipt of funds. I saw with my own eyes the cashapp account of XXXX XXXX & funds are not registered there. I can confirm & provide evidence that the XXXX amounts were transferred by CASHAPP from my bank account. I have contacted my XXXX department and XXXX XXXX XXXX to no avail. Cashapp responded to XXXX the same way as past responses to me, via email from a manager that " when a dispute is filed and accepted by a bank, Cash App is required to return the funds '' even though I never received any funds and XXXX alleges NOT to have filed a dispute.

Frequently Asked Questions

What is Complaint #7248921 about?

Complaint #7248921 was filed against Block, INC. regarding Money transfer, virtual currency, or money service specifically about Unauthorized transactions or other transaction problem. It was received by the CFPB on 2023-07-13T12:00:00-05:00.

How did Block, INC. respond to this complaint?

The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.

What is the risk level of this complaint?

See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.

How do I file a similar complaint?

You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Money transfer, virtual currency, or money service) and describe your issue in detail.

Can I see other complaints against Block, INC.?

Yes, visit the Block, INC. company profile at readthecomplaint.com/company/block-inc to see all complaints, risk scores, and analysis.

Disclaimer

This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.

Related Pages