Credit card or prepaid card -- Fees or interest -- Complaint #6591529

Complaint Overview

Complaint ID: 6591529

Company: American Express Company

Product: Credit card or prepaid card

Sub-Product: General-purpose credit card or charge card

Issue: Fees or interest

Sub-Issue: Problem with fees

State: Michigan

ZIP Code: 480XX

Date Received: 2023-02-19T12:00:00-05:00

Date Sent to Company: 2023-02-19T12:00:00-05:00

Company Response: Closed with explanation

Timely Response: Yes

Consumer Disputed: N/A

Submitted Via: Web

Consumer Narrative

Issue with American Express and XXXX XXXX XXXX. Specifically, there overreach of removing funds from our XXXX account based on a mis-keyed web credit card payment for which we never received the funds. One of our larger clients office managers went to our website on XX/XX/2022, to use our after-hours online bill payment system. She was trying to pay an invoice for {$720.00}. By mistake she mis-keyed the amount as {$72000.00} and pressed the accept button. She closed the web payment system and marked the invoice paid. On XX/XX/2022, at XXXX I received a call from an individual from XXXX XXXX XXXX XXXX He described himself as a " fraud investigator ''. After confirming his identity, he asked me if a charge for {$72000.00} was valid. I told him that it was not and was most likely a mis -key. He told me that XXXX would be holding the charge and would be voiding it. He stated that no further action was required on my part. The only phone number that he left was a " XXXX phone number '' which he does not answer. The Vice president of my customer 's company called a day later and said that the charge of {$72000.00} was showing on their Amex account and he wanted to make sure it was removed or credited. At around the same time a charge from XXXX was put through on our account for {$2700.00}. We however never, I repeat never received the {$72000.00} in our account. So, XXXX debited our account but never credited us for the {$72000.00} mis-key. The ensuing conversations with XXXX were ridiculous. They refused to void or return the withdrawal from our account. They made our web processor process a refund, even though we never received the payment, and when we contacted a supervisor from Amex to speak to them regarding the issue, they told the Amex. supervisor " how do I know that you are really from Amex. Are you kidding me! Subsequent contact with XXXX proved to be fruitless. We filed a complaint with the FTC ( report # XXXX ) no response was received. XXXX is blaming the issue on American Express. So we sent a complaint to the CEO and Executive office 's of American Express. They never responded. We are asking that American Express through XXXX immediately return the withdrawal to us. Thank You.

Frequently Asked Questions

What is Complaint #6591529 about?

Complaint #6591529 was filed against American Express Company regarding Credit card or prepaid card specifically about Fees or interest. It was received by the CFPB on 2023-02-19T12:00:00-05:00.

How did American Express Company respond to this complaint?

The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.

What is the risk level of this complaint?

See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.

How do I file a similar complaint?

You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Credit card or prepaid card) and describe your issue in detail.

Can I see other complaints against American Express Company?

Yes, visit the American Express Company company profile at readthecomplaint.com/company/american-express-company to see all complaints, risk scores, and analysis.

Disclaimer

This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.

Related Pages