Credit card or prepaid card -- Problem with a purchase shown on your statement -- Complaint #6363768

Complaint Overview

Complaint ID: 6363768

Company: Block, INC.

Product: Credit card or prepaid card

Sub-Product: General-purpose credit card or charge card

Issue: Problem with a purchase shown on your statement

Sub-Issue: Card was charged for something you did not purchase with the card

State: Louisiana

ZIP Code: 711XX

Date Received: 2022-12-26T12:00:00-05:00

Date Sent to Company: 2022-12-26T12:00:00-05:00

Company Response: Closed with explanation

Timely Response: Yes

Consumer Disputed: N/A

Submitted Via: Web

Tags: Older American, Servicemember

Consumer Narrative

A company repeatedly charged my CashApp card attempting to drain all funds. They were able to get {$150.00} ( all that was available ). This is has been disputed at CashApp support. Hi there, I'm XXXX, a XXXX XXXX for Cash App. After reviewing your case, I can see that you have an unrecognized transaction. Date Status Amount Last XXXX of Card Type Statement Description XX/XX/22 at XXXX XXXX Captured {$50.00} XXXX Card Not Present Purchase ACQRA *innskins We have received your dispute and filed a claim. As updates become available, we will keep you informed. Our investigations usually take up to XXXX XXXX XXXX. However, it may take up to XXXX XXXX to review and resolve your claim. We recommend securing your account by following Cash Apps XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXXXXXX ). Thanks for your continued patience while your claim is under review. XXXX XXXX. Cash App XXXX XXXX ref : XXXX : ref -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - This is XXXX XXXX Cash App XXXX After reviewing your case, I can see that you have an unrecognized transaction with XXXX XXXX Date Status Amount Last XXXX of Card Type Statement Description XX/XX/22 at XXXX EST Captured {$100.00} XXXX Card Not Present Purchase XXXX XXXX We have received your dispute and filed a claim. As updates become available, we will keep you informed. Our investigations usually take up to XXXX XXXX XXXX. However, it may take up to XXXX XXXX to review and resolve your claim. We recommend securing your account by following Cash Apps XXXX XXXX Practices ( https : XXXX ). Thanks for your continued patience while your claim is under review. Best regards, XXXX Cash App disputes ref : XXXX : ref

Frequently Asked Questions

What is Complaint #6363768 about?

Complaint #6363768 was filed against Block, INC. regarding Credit card or prepaid card specifically about Problem with a purchase shown on your statement. It was received by the CFPB on 2022-12-26T12:00:00-05:00.

How did Block, INC. respond to this complaint?

The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.

What is the risk level of this complaint?

See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.

How do I file a similar complaint?

You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Credit card or prepaid card) and describe your issue in detail.

Can I see other complaints against Block, INC.?

Yes, visit the Block, INC. company profile at readthecomplaint.com/company/block-inc to see all complaints, risk scores, and analysis.

Disclaimer

This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.

Related Pages