Credit card or prepaid card -- Struggling to pay your bill -- Complaint #5344027

Complaint Overview

Complaint ID: 5344027

Company: Barclays Bank Delaware

Product: Credit card or prepaid card

Sub-Product: General-purpose credit card or charge card

Issue: Struggling to pay your bill

Sub-Issue: Credit card company won't work with you while you're going through financial hardship

State: Arizona

ZIP Code: 85283

Date Received: 2022-03-20T12:00:00-05:00

Date Sent to Company: 2022-03-20T12:00:00-05:00

Company Response: Closed with explanation

Timely Response: Yes

Consumer Disputed: N/A

Submitted Via: Web

Consumer Narrative

Approximately 6 months ago I called Barclay 's to ask them to reduce credit card payment. We were still recovering from COVID layoff 's, had a death in the family and actually used the credit card to pay for final expenses. Our rent also went up {$400.00} in XX/XX/XXXX. The representative said that she needed XXXX XXXX 's permission to speak with me. We called XXXX XXXX on a three-way call and he gave permission. The representative said that she would reduce our monthly payment. That did not happen. We called a second time, XXXX XXXX was sitting with me and gave permission for me to discuss the card. This representative ( second time ) said that she could get us to lower payments but it didn't happen. We called a third time, again said they would reduce payment from $ XXXX monthly to $ XXXX monthly. All the while I continue to pay what we can afford monthly $ XXXX {$180.00} monthly. We are ( were ) in the process of buying a house but when the report was ran, it came back that Barclay 's is in delinquent status ( because we wer n't paying the minimum ). We were disqualified for the house ( XX/XX/XXXX ). XXXX XXXX called Barclay 's XX/XX/XXXX ( 4th call ) and the gentleman made arrangements that are now reflected on the website as closed account with payment arrangements. The representative said they did not reduce payment because I ( XXXX XXXX ) was not an authorized user on the account, but I am his legal wife and pay this bill through my account. We lost the home that we were in escrow for because of their incompetence and miscommunication.

Frequently Asked Questions

What is Complaint #5344027 about?

Complaint #5344027 was filed against Barclays Bank Delaware regarding Credit card or prepaid card specifically about Struggling to pay your bill. It was received by the CFPB on 2022-03-20T12:00:00-05:00.

How did Barclays Bank Delaware respond to this complaint?

The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.

What is the risk level of this complaint?

See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.

How do I file a similar complaint?

You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Credit card or prepaid card) and describe your issue in detail.

Can I see other complaints against Barclays Bank Delaware?

Yes, visit the Barclays Bank Delaware company profile at readthecomplaint.com/company/barclays-bank-delaware to see all complaints, risk scores, and analysis.

Disclaimer

This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.

Related Pages