Money transfer, virtual currency, or money service -- Other transaction problem -- Complaint #5057225
Complaint Overview
Complaint ID: 5057225
Company: Western Union Company, The
Product: Money transfer, virtual currency, or money service
Sub-Product: International money transfer
Issue: Other transaction problem
State: Texas
ZIP Code: 75126
Date Received: 2021-12-30T12:00:00-05:00
Date Sent to Company: 2021-12-30T12:00:00-05:00
Company Response: Closed with explanation
Timely Response: Yes
Consumer Disputed: N/A
Submitted Via: Web
Consumer Narrative
I tried to make an international transfer ( MTCN : XXXX and XXXX ). The recipient was unable to retrieve the money due to an issue with Western Union. Western Union returned the money, but kept the service fees, which are very high. Since the transfer was unable to be completed and it is not my fault or the recipients fault, they should return the fees. Below is the response from western union. On Wed, XX/XX/2021 at XXXXXXXX XXXX XXXX XXXX wrote : Dear XXXX, Thank you for contacting Western Union . Please accept our sincere apologies for the inconvenience you may have experienced in respect to the error which you have received in your money transfer. We carefully checked your transaction under MTCN : XXXX and XXXX and found out that the refund has been initiated on XXXX. We are sorry to inform you that we are unable to refund full amount as you need to cancel transaction within 30 minutes of initiating for full amount refund, Please be advised that your refund may take within 5-7 business days ( excluding Saturday and Sunday ) or depending on your bank 's processing time to deposit the funds into your account. Should you have inquiries, do not hesitate to contact us back. Finally, please remember to bookmark our Help Center page where you can always find the most current information on Western Union products and services. Sincerely, Western Union Customer Care ref : XXXX : ref
Frequently Asked Questions
What is Complaint #5057225 about?
Complaint #5057225 was filed against Western Union Company, The regarding Money transfer, virtual currency, or money service specifically about Other transaction problem. It was received by the CFPB on 2021-12-30T12:00:00-05:00.
How did Western Union Company, The respond to this complaint?
The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.
What is the risk level of this complaint?
See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.
How do I file a similar complaint?
You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Money transfer, virtual currency, or money service) and describe your issue in detail.
Can I see other complaints against Western Union Company, The?
Yes, visit the Western Union Company, The company profile at readthecomplaint.com/company/western-union-company-the to see all complaints, risk scores, and analysis.
Disclaimer
This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.