Checking or savings account -- Opening an account -- Complaint #15634756
Complaint Overview
Complaint ID: 15634756
Company: PNC Bank N.A.
Product: Checking or savings account
Sub-Product: Checking account
Issue: Opening an account
Sub-Issue: Didn't receive terms that were advertised
State: Pennsylvania
ZIP Code: 15217
Date Received: 2025-08-31T12:00:00-05:00
Date Sent to Company: 2025-08-31T12:00:00-05:00
Company Response: Closed with monetary relief
Timely Response: Yes
Consumer Disputed: N/A
Submitted Via: Web
Consumer Narrative
I went to open a PNC Checking account on XX/XX/year> in the XXXX, VA location of PNC Bank. I told them I wanted to participate in the bonus for {$400.00} when you have {$5000.00} in Direct Deposits in 30 days. They said okay. They were very confused with their computer systems and how many of the basic accounts worked. I tried to go through this with them to make sure we were setting this up correctly. They assured me we were. I then had multiple direct deposits from my employer into the account that they had set up for me. They set up my direct deposit as well. Months later, I still hadnt received my {$400.00} reward. I spoke with them today and they told me I have not had any deposits. I said no, showed my statements, and made it clear I had done what the employees had told me to. This is where they said that my direct deposit went to my XXXX account and not my XXXX Account. I was confused as the employees had set that up for me. I explained this and they said that it was not the right account so I can not get the bonus. I said how I fulfilled my end, and the errors were due to their employees, but I still had placed XXXX into my new account, what the employees had told me. They were not helpful and told me to take it up with the help desk. I am very upset. I dont understand why I am being penalized for the actions of their employees not correctly setting up the bonus right. Now I cant have a do-over because the offer only applies to new customers. I have lost out on something I rightfully earned, and even lost out on the ability to try and earn it again. I am requesting assistance. Thank you.
Frequently Asked Questions
What is Complaint #15634756 about?
Complaint #15634756 was filed against PNC Bank N.A. regarding Checking or savings account specifically about Opening an account. It was received by the CFPB on 2025-08-31T12:00:00-05:00.
How did PNC Bank N.A. respond to this complaint?
The company responded with: "Closed with monetary relief". The response was timely.
What is the risk level of this complaint?
See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.
How do I file a similar complaint?
You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Checking or savings account) and describe your issue in detail.
Can I see other complaints against PNC Bank N.A.?
Yes, visit the PNC Bank N.A. company profile at readthecomplaint.com/company/pnc-bank-n-a to see all complaints, risk scores, and analysis.
Disclaimer
This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.