Money transfer, virtual currency, or money service -- Managing, opening, or closing your mobile wallet account -- Complaint #11138770

Complaint Overview

Complaint ID: 11138770

Company: Paypal Holdings, INC

Product: Money transfer, virtual currency, or money service

Sub-Product: Mobile or digital wallet

Issue: Managing, opening, or closing your mobile wallet account

State: Florida

ZIP Code: 33150

Date Received: 2024-12-12T12:00:00-05:00

Date Sent to Company: 2024-12-12T12:00:00-05:00

Company Response: Closed with explanation

Timely Response: Yes

Consumer Disputed: N/A

Submitted Via: Web

Consumer Narrative

for some reason on my account, I was using it to deposit my XXXX XXXX XXXX XXXX funds. Next day I go to my account and my phones are not there. I speak to Venmo and they asked me to send proof of my identification, so I send them my passport and my XXXX drivers license. The next day I receive a message stating. BELOW Thank you for contacting us. After reviewing your account, we have determined that it is not eligible for reactivation due to concerns regarding your activity. Your account has been permanently deactivated and we regret to inform you that we can no longer offer you the Venmo service. We do not make these decisions lightly, and when we do it is to help improve the safety of the Venmo community. If you are reaching out to inquire about a remaining balance in your account, please know that the funds in your account will be held for up to 180 days for loss prevention purposes. We will contact you at the email address on file with your Venmo account should these funds be available for transfer in the future. Please be aware that any future contact or inquiries will not be answered and that this matter will be considered closed upon your receipt of this email. Thank you for your understanding. Team Venmo

Frequently Asked Questions

What is Complaint #11138770 about?

Complaint #11138770 was filed against Paypal Holdings, INC regarding Money transfer, virtual currency, or money service specifically about Managing, opening, or closing your mobile wallet account. It was received by the CFPB on 2024-12-12T12:00:00-05:00.

How did Paypal Holdings, INC respond to this complaint?

The company responded with: "Closed with explanation". The response was timely.

What is the risk level of this complaint?

See the risk assessment section for details on this complaint's risk profile.

How do I file a similar complaint?

You can file a complaint with the CFPB at consumerfinance.gov/complaint. Select the appropriate product category (Money transfer, virtual currency, or money service) and describe your issue in detail.

Can I see other complaints against Paypal Holdings, INC?

Yes, visit the Paypal Holdings, INC company profile at readthecomplaint.com/company/paypal-holdings-inc to see all complaints, risk scores, and analysis.

Disclaimer

This analysis is AI-generated based on publicly available CFPB complaint data. It does not constitute financial or legal advice.

Related Pages